D66 blij met opknappen park Vreugd en Rust

D66 is tevreden dat de raad unaniem akkoord is met het opknappen van het park Vreugd en Rust. De aanvullende financiering is bestemd voor een nieuw dierenverblijf en nieuwe paden. D66 heeft vragen gesteld aan wethouder Duurzaamheid, Marcel Belt over de goede toegankelijkheid en inclusiviteit van het park en het dierenverblijf. Is het park goed toegankelijk voor inwoners die slecht ter been zijn of voor bijvoorbeeld bezoekers met een visuele beperking? D66 raadslid Charlotte Bos: ‘Ik ben blij dat de wethouder volmondig met ‘ja’ antwoordde. Wij vinden het ontzettend belangrijk dat al onze inwoners, jong en oud, met en zonder beperking, daar kunnen wandelen, picknicken, elkaar ontmoetten, en ontspannen. Daarvoor is de publieke ruimte juist bedoeld.’

Participatie

Verder was het goed om van de wethouder te horen dat de participatie van inwoners over het gebruik van het park goed is verlopen. Bos: ‘We waarderen de betrokkenheid en de innovatiekracht van stichting Mooi Voorburg om dit park stap voor stap op te knappen.’
Vreugd en Rust is een voormalig landgoed in Voorburg en ligt midden in Nationaal Park Hollandse Duinen, de tuins is destijds aangelegd door de befaamde landschapsarchitect J.D. Zocher jr. D66 is trots dat het prachtige landgoed Vreugd en Rust tot ons lokale en provinciale erfgoed behoort. Erfgoed maakt de omgeving mooier en vertelt het verhaal van onze geschiedenis. Monumenten dragen bij aan de identiteit en kwaliteit van onze leefomgeving. Door het landgoed open te stellen voor een zo groot mogelijk publiek kan iedereen ervan genieten. Bos: “Want erfgoed is van ons allemaal.”