Jeugd in Hoorn gevraagd om mee te praten over toekomst jeugdbeleid

Kinderen zijn de toekomst. Een veilige en gezonde opgroeiomgeving is essentieel voor hun welzijn. Maar wat maakt het verschil tussen een prettig en gezond leven voor de jeugd van Hoorn? Hun stem is cruciaal voor nieuwe preventieve jeugdbeleid.

Om de behoeften van onze jeugd beter te begrijpen, gaan de raadsleden, wethouders en ambtenaren de straat op. Op 24 en 25 mei zijn zij op verschillende locaties in de gemeente Hoorn aanwezig. Ze staan open voor gesprekken met zoveel mogelijk jongeren, ouders/verzorgers en andere betrokkenen zoals leerkrachten en sportcoaches.

Deze gesprekken zijn een kans voor de Hoornse jeugd om hun stem te laten horen over wat zij belangrijk vinden voor een gelukkig en gezond leven in Hoorn, beaamt wethouder Marjon van der Ven. ‘Zij kunnen ons immers zelf het beste vertellen wat zij nodig hebben. Met alle feedback die we ontvangen gaan we aan de slag om een nieuw plan te ontwikkelen dat tegemoetkomt aan de behoeften van de jeugd en wat dus bijdraagt aan een tevreden jeugd in Hoorn. We spreken jullie graag’.

Waar kun je ons vinden?
Op vrijdagmiddag 24 mei zie je ons op de Cruyffcourts en in de wijkcentra van Kersenboogerd, Huesmolen en Risdam. Ook zie je ons op het stadsstrand, de VUE bioscoop en het skatepark. Op zaterdag 25 mei zie je ons op de markt, het skatepark, MAK Blokweer en het stadsstrand. Daarnaast bezoeken we verschillende verenigingen, zoals WFHC, de Scouting en Always Forward.

Wil jij jouw stem laten horen en meehelpen aan een betere toekomst voor de jeugd van Hoorn? Zoek ons dan op en laat jouw mening tellen!