Pompen of verzuipen

Een eerlijke avond over energietransitie

Laat je horen op vrijdag 17 februari. Om 20 uur is in de Chocoladefabriek ‘Pompen of verzuipen’: een avond over eerlijke energietransitie. Moeten we minder gaan kopen? Wie betaalt de energiearmoede? Doet Gouda genoeg? En wat doen bedrijven eigenlijk?

Vier deskundige inleiders geven een prikkelende inleiding en stelling. Energiearmoede, grenzen aan groei, de invloed van ondernemers en de gemeente Gouda. Het publiek heeft daarbij een belangrijke rol deze avond, wat denken zij van deze stellingen? Vervolgens is het woord aan politieke partijen van Gouda die kort kunnen reageren. Aan het eind van de avond sluiten we af met conclusies en kijken vooruit naar Gouda800 en luisteren we in stijl nog even terug naar Gouda750.

De debatleider is Dieter Möckelmann, met zijn praktische, prikkelende en uitdagende stijl wordt het een avond om niet te vergeten. Je wordt actief betrokken en waar mogelijk uitgedaagd om je stem te laten horen.

De inloop op 17 februari is vanaf 19.30 uur. Het debat start om 20.00 uur en duurt uiterlijk tot 21.15 uur. Aansluitend is er gelegenheid voor een drankje en napraten. Je hoeft je niet aan te melden.

Kijk op de website van de Bibliotheek voor het hele programma