In de gemeenteraad spraken we deze week over het vervolgonderzoek naar de spoorwegovergang bij de Kloetingseweg en de mogelijke aanleg van een tunnel voor fietsers en voetgangers
Het landelijke beleid van ProRail en het ministerie van Infrastructuur is gericht op het verminderen van overwegen, om zo de veiligheid op en langs het spoor te verbeteren. Voor ProRail is de overgang aan de Kloetingseweg een logische locatie om te onderzoeken.
Voor de gemeente Goes zien wij andere locaties waar de nood hoger is. Denk aan de rotondes of de Buys Ballotstraat, waar dagelijks gevaarlijke situaties ontstaan. Maar omdat deze investering nu op tafel ligt, zien wij dit als een unieke kans voor de fietser— de spreekwoordelijke trein die maar één keer voorbij komt.
Fietstunnel Kloetingseweg: de spreekwoordelijke trein die maar 1 keer voorbij komt.

Is dit de spreekwoordelijke trein die maar eens in je leven keer voorbij komt? Wij denken van wel en daarom steunen we vervolgonderzoek.
Martin Wissekerke, fractievoorzitter D66 Goes
Een tunnel onder het spoor versterkt de route van Goes Zuid naar het centrum en maakt veilig fietsen naar het nieuwe Ostrea College aan de Fruitlaan mogelijk. Dat past in onze ambitie: Goes weer een echte fietsstad maken. Samen met andere partijen vroegen we ook aandacht voor de toegankelijkheid: de tunnel moet óók bruikbaar zijn voor mensen die minder mobiel zijn.
We zijn dan ook positief over dit voorstel. Tegelijk blijven we aandacht vragen voor het grotere plaatje: een mobiliteitsvisie waarin álle verkeersstromen samenkomen en waarin we keuzes maken die passen bij de groei en toekomst van onze stad.