Kom naar de Els Borst Netwerklezing 2024

Wij nodigen onze leden van harte uit voor de Els Borst Netwerk Lezing op dinsdagavond 4 juni aanstaande in Podium Noord in Den Haag. Deze avond belooft inspirerend en urgent te worden, met een divers programma en bijzondere gasten.
Dit jaar vieren we het 10-jarig bestaan van het Els Borst Netwerk met een bijzondere en actuele avond rondom het thema solidariteit en veiligheid.
Onze minister van Defensie, Kajsa Ollongren, zal een lezing geven over “Europa als vredesproject.” Ze gaat in op wat dit betekent in tijden van toenemende instabiliteit, en welke eisen de oorlog in Oekraïne stelt aan Europa, onze krijgsmacht en onze weerbaarheid.
Spoken word artiest Ayla Schneiders brengt een ode aan Els Borst, die dit jaar 10 jaar geleden is overleden. Haar woorden herinneren ons aan de nalatenschap van Els Borst en het belang van onze gezamenlijke missie.
Onderzoeker van het instituut Atria Paula Thijs presenteert de resultaten van hun onderzoek naar de omvang, aard en gevolgen van online agressie en geweld tegen vrouwelijke politici in Nederland. Dit thema is uiterst relevant en verdient onze aandacht en solidariteit.
De avond wordt afgesloten met een panelgesprek onder leiding van onze voorzitter Yassmine El Ksaihi, met als deelnemers minister Kajsa Ollongren, Paula Thijs van Atria en de eerste vrouw op de lijst voor de Europese Verkiezingen, Raquel Garcia Hermida-Van Der Walle. Dit gesprek biedt een gelegenheid om dieper in te gaan op de besproken thema’s en vragen te stellen aan de panelleden.

Afsluitend presenteren de vrouwelijke Europese D66 kandidaten zich. Zij spreken zich uit over hun intrinsieke motivatie zich verkiesbaar te stellen voor het Europees parlement. De lijst met kandidaten voor het Europees parlement vind je hier.

Wij zijn verheugd dat we de avond op een bijzondere locatie in Den Haag kunnen organiseren. Podium Noord verbindt uiteenlopende (sociaal) culturele groepen en initiatieven in Haagse Hout. Podium Noord geeft op die manier kunst en cultuur een plek in het dagelijkse leven van de bewoners. Dit sluit aan bij onze verbindende missie en kunnen wij als netwerkorganisatie binnen D66 omarmen.
De Els Borst Netwerk Lezing is gratis toegankelijk, voor leden. Wil je iemand meenemen? Dat kan!
Aanmelden is nodig, ook voor introducees. Niet-leden betalen €10 voor de avond of €15 euro wanneer je direct ook lid wordt van het EBN.
Meld je aan via deze link.

19:30 uur

Inloop
20.00 Opening en welkom door voorzitter Yassmine El Ksaihi
* Afscheid van oud-bestuursleden EBN
* Presentatie Paula Thijs, Atria
* Ode aan Els Borst door Ayla Schneiders
* Lezing Kajsa Ollongren
21:00 – 21.30 Panelgesprek met Kajsa Ollongren, Paula Thijs en Raquel Garcia Hermida-Van Der Walle
21:30 -21.45 Kennismaking met de vrouwelijke Europese kandidaten
21:35 Borrel
22:30 Einde

Dinsdag 4 juni

Wanneer: dinsdag 4 juni 2024, 19.30 – 22.30 uur
Waar:  Podium NOORD Grote zaal, Diamanthorst 183, 2592 GD Den Haag.
Let op: de locatie is gehuisvest in een school!

Reserveer je plek

Meld je aan voor de lezing

Kosten:
Gratis voor leden.
Wordt je direct lid van het Els Borst Netwerk, betaal je € 15,- voor de avond + je lidmaatschap. Normaal betaal je voor een jaarlidmaatschap van het Els Borst Netwerk €15,-.

Aanmelden is noodzakelijk, ook voor introducees