Wisselingen binnen de fractie

Op 2 april neemt Tom Brouwers afscheid van de Eindhovense gemeenteraad. De belangrijkste reden voor Tom is een betere werk-privé balans. Hij draagt het stokje over aan huidig commissielid Joost Geertman, die de D66-fractie in de raad weer compleet maakt.

Daarnaast is sinds februari Mo Hersi ons nieuwe commissielid!

Tom Brouwers

Tom begon in juni 2014 als commissielid voor D66 Eindhoven en is sinds maart 2018 raadslid. Hij heeft zich hard gemaakt voor een betere bereikbaarheid met de trein, bus en de fiets. Regelmatig vroeg hij aandacht voor betere internationale treinverbindingen. Ook diende hij namens D66, samen met collega’s van GroenLinks en PvdA het voorstel “Fiets op één” in. Verder zette hij zich in voor de LHBTI community. Mede dankzij Tom (en GroenLinks) kreeg de GGD twee jaar op rij meer budget om op soa’s te testen: iets wat hard nodig bleek na de coronaperiode.

Tom vond het belangrijk om niet alleen oog te hebben voor de grote dossiers maar ook voor de kleine dingen in de stad. Dingen die voor inwoners juist heel zichtbaar zijn, bijvoorbeeld de zuiltjes in Philipsdorp. Ook de herinrichting van de Boschdijk binnen de ring en de Gabriel Metsulaan, door bewoners op de agenda gezet, gingen hem aan het hart.

Tom: “Ik vond het ontzettend eervol om de afgelopen tien jaar van zo dichtbij betrokken te mogen zijn bij de stad. Tegelijkertijd vraagt het raadslidmaatschap veel van je: je staat eigenlijk altijd aan. Daarom is het goed om het niet te lang te doen, zodat iemand anders voor een frisse blik en nieuwe energie kan zorgen. Ik heb vertrouwen dat de thema’s waarvoor ik me heb ingezet bij Joost in goede handen zijn en wens hem alvast veel succes”.

Joost Geertmans

Joost begon in oktober 2019 als commissielid van D66 Eindhoven tot de verkiezingen in maart 2022. Na een stapje terug te hebben gedaan, werd hij in februari 2023 weer commissielid. In het dagelijks leven werkt Joost als projectmanager bij afvalverwerker Renewi.

Per 2 april zal Joost als raadslid namens D66 Eindhoven het woord voeren op de volgende portefeuille krijgen: mobiliteit, omgevingswet, bedrijfsvoering en dienstverlening, afval, erfgoed en maatschappelijk vastgoed.

Joost: “Ik kijk ernaar uit raadslid te worden voor D66 Eindhoven. Ik neem mijn ervaring als commissielid mee om bij te kunnen dragen aan een mooier Eindhoven.”

Mo Hersi

Mo is in februari beëdigd als commissielid en bracht daarmee de fractie weer op volle sterkte na het afscheid van Maud Kurvers.
Mo zal zich onder andere bezighouden met de portefeuille sociaal domein.
Zie ook dit mooie artikel in het AD:
Vluchteling, komiek, tv-maker en nu ook politicus: Mo Hersi zet eerste stapjes in Eindhovense politiek