Volkan Memiş

Volkan Memis - Beeld: Raoul Hollants

Volkan Memiş (1995) is sinds 2018 actief als raadscommissielid namens D66 in de Eindhovense gemeenteraad. In het dagelijkse leven is hij docent (bedrijfs)economie in het voortgezet onderwijs.

• 29 jaar
  • Diyarbakir
  • Eindhoven
  • Hij/hem

Als docent ben ik verantwoordelijk voor de ontwikkeling van kinderen en voor het creëren van een veilige leer- en leefomgeving in de klas. Een omgeving waar ieder kind ertoe doet en zich welkom voelt.

Ook in Eindhoven wil ik me inzetten voor een duurzame, inclusieve en bruisende ontwikkeling van onze stad. Een Eindhoven waar ieder inwoner ertoe doet en waar we kansen creëren voor eenieder die zich wilt ontplooien.

Eindhoven is een kenniseconomie en we mogen trots zijn op Brainport als motor van onze economie. Samenwerking tussen kennisinstellingen, overheid en het bedrijfsleven is daar mede verantwoordelijk voor. Alleen moeten we niet vergeten dat de belangen van onze Eindhovense inwoners altijd voorop moeten staan.

Maatschappelijke vraagstukken zoals armoede, schuldenproblematiek, kansenongelijkheid in het onderwijs en op de arbeidsmarkt moeten wij gezamenlijk tackelen. Ik ben er van overtuigd dat als je erin gelooft en ambities hardop durft uit te spreken, dat wij als Eindhoven grote stappen kunnen maken.

Het Stadswandelpark: de natuur heeft vaak de gave om de tijd even stop te zetten.

Kansen creëren, kansen pakken, kansen geven.

De meeste mensen deugen van Rutger Bregman, omdat ik altijd zal blijven geloven in het goede van een mens.

Een cabaretvoorstelling in het Parktheater Eindhoven. Ik kan daar enorm van genieten omdat positiviteit voor mij begint met een glimlach.