We mogen weer!

LET OP: auteursrechten ontbreken. S.v.p. de auteursrechten invullen voor deze afbeelding before using it.

Het zal u niet ontgaan zijn; we mogen weer naar de stembus. Onlangs was zelfs te lezen dat de politieke partijen die voor de provinciale staten Utrecht verkiesbaar zijn, een rommeltje van de verkiezingsposters hadden gemaakt. Extra publiciteit om nog maar eens op het belang van de verkiezingen te wijzen laten we maar zeggen. Of zegt het toch meer dan dat? Kunnen we de overheid en de politiek nog wel vertrouwen als ze niet eens fatsoenlijk een poster kunnen plakken?

Volmondig zeg ik ‘ja’, want samen met onze inwoners bepalen we de koers die Nederland, de provincie Utrecht en ons mooie Eemnes vaart. Natuurlijk gaat er wel eens wat mis en zal niet iedereen even tevreden zijn, maar er gaat ook zoveel goed. En dat bereiken we maar mooi met elkaar. En ook nu weer mag iedere volwassen Nederlander zijn stem uitbrengen voor zijn of haar politieke partij in de provinciale staten, het waterschap en indirect voor de leden van de eerste kamer.

Ook nu weer gaat het om enorm belangrijke onderwerpen voor onze toekomst. Moeten duurzaamheid, stikstof, huisvesting en de opvang van vluchtelingen nog genoemd worden? De vrijheid om te mogen kiezen is een groot voorrecht, waar ik in ieder geval dankbaar gebruik van maak. Ik hoop dat vele Eemnessers dat ook doen.

Pascal Defferding