Samen de winter door

Polder Beeld: Pascal Defferding

Volgens de weerberichten gaat de temperatuur de komende dagen fors naar beneden, tot wel -10 graden. De lage temperaturen betekent vaak ook voor velen winterpret. Schaatsen, sneeuwpoppen maken en sleetje rijden. En wandelingen door het winterlandschap in de polder of het bos. Sommigen dromen wellicht al voorzichtig van een witte kerst. Gezellig met een kop chocolademelk en het gezin rond de kerstboom. Voor velen de leukste vooruitzichten, maar ik hoop dat we soms ook stilstaan bij diegene minder geluk hebben. Die hun familie moeten missen omdat ze in een oorlogsgebied zitten. Of mensen die juist vanwege de koude omstandigheden niet rondkomen en stilletjes hopen dat de winter zo snel mogelijk voorbij is.

De laatste jaren zijn niet makkelijk geweest en regelmatig wordt er een beroep op alle inwoners gedaan. Dat hebben we als Eemnessers ook zeker laten zien. En ook nu hoop ik dat we omkijken naar elkaar. Omkijken naar hen die een steuntje in de rug nodig hebben; financieel of emotioneel. Kijk ook eens om naar alle medewerkers in de zorg, leerkrachten, politieambtenaren en overheidsambtenaren. Eigenlijk alle werkvelden waar het water regelmatig aan de lippen staat. Ze werken hard en doen hun uiterste best, maar kunnen niet alles.

Vrolijke feestdagen en op naar 2023.

Pascal Defferding