D66: Bespreek de toekomst van Parkpop samen met Parkpop

Beeld: Vonecia Carswell

Festival Parkpop in Den Haag gaat komend jaar niet door vanwege geldproblemen. Dat werd dit weekend duidelijk. “Het is een ontzettend droevig, maar ook begrijpelijk besluit”, zegt D66-raadslid Andrew van Esch. “We moeten samen om tafel om te kijken naar de toekomst van Parkpop”

Droevig maar begrijpelijk

Het gratis festival heeft al jaren veel moeite om financieel het hoofd boven water te houden en mede-organisator Mojo heeft zich daarom nu ook teruggetrokken. Het festival gaat voor 2023 niet door en de andere organisatoren geven aan de verdere toekomst van het festival wordt heroverwogen. “Het is een ontzettend droevig, maar ook begrijpelijk besluit”, zegt D66-raadslid Andrew van Esch. “Het is niet vreemd dat een commerciële partij niet een gratis festival kan organiseren. Hoe waardevol het ook is”.

We moeten het samen met Parkpop hebben over de toekomst van Parkpop

Andrew van Esch

Samen met Parkpop de toekomst bespreken

Van Esch stelt daarom voor dat de raad samen met de organisatoren om tafel gaat. “We moeten het samen met Parkpop hebben over de toekomst van Parkpop”. Hij voelt dan ook weinig voor een spoeddebat in de raad. “Dan gaan we met alleen raadsleden bespreken wat wij denken dat er moet gebeuren. Parkpop verdient meer dan een debatje in de raad. Als we de toekomst van dit belangrijke festival willen bespreken, moeten we dat bespreken met de organisatoren”.