Yousef Assad

Yousef Assad - Beeld: Jessica Rens

Yousef is student, voormalig vicevoorzitter van de Jonge Klimaatbeweging en onze vicefractievoorzitter.

Hij heeft de portefeuilles:
– Klimaat en duurzaamheid (inclusief circulaire economie, milieu en adaptatie)
– Energie en energietransitie (inclusief isolatie en verduurzaming vastgoed)
– Financiën
– Wijken: Schilderswijk, Transvaal, Laakkwartier, Groente en Fruitbuurt

• 28 jaar
  • Den Haag

Klimaatverandering raakt ons allemaal, maar niet iedereen even hard. In Den Haag zien we dat de kwetsbare wijken het hardste worden geraakt door de opwarming van de aarde. Op een warme zomerdag is de versteende Schilderswijk veel heter dan de groene Vogelwijk. Die hitte maakt werk zwaarder, slaap lastiger en het betekent dat ouderen en mensen met een slechte gezondheid eerder in de problemen komen. En terwijl de kwetsbare wijken het hardste worden geraakt door klimaatverandering, worden ze ook het eerst vergeten als we klimaatverandering willen tegengaan.

Als vice-voorzitter van de Jonge Klimaatbeweging sprak ik al in politiek Den Haag mee over het klimaatbeleid, en nu wil ik dat in de Haagse raad ook doen. Ik wil de kwetsbare wijken, zoals de Schilderswijk, Transvaal en mijn eigen Laak, klimaatbestendig maken. Samen met jullie wil ik ervoor zorgen dat we in 2030 klimaatneutraal zijn. Meer groen, minder steen, beter opgewassen tegen klimaatverandering en minder luchtvervuiling. Zodat iedereen een schone en gezonde toekomst heeft in onze stad.