Commissies Gemeenteraads-verkiezingen

Om onze prachtige stad nog mooier te maken, willen we natuurlijk dat D66 Den Haag bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2026 zo groot mogelijk wordt. Daarom is het afdelingsbestuur volop bezig met de voorbereidingen van die gemeenteraadsverkiezingen. Doe je mee?

De Verkiezingsprogrammacommissie (VPC) gaat het komende jaar het verkiezingsprogramma schrijven. Je bent van harte uitgenodigd om mee te denken!

De Afdelingsverkiezingscommissie (AVC) heeft als doel het waarborgen van een onpartijdige voortgang van de kandidaatstellingsprocedure in aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen van 2026. De commissie zorgt er onder meer voor dat alles rondom de kandidatenlijst netjes volgens de procedures gaat. En dat de indiening van de definitieve kandidatenlijsten verloopt zoals de kieswet voorschrijft. De AVC komt tot januari ’26 maximaal één avond per maand bijeen. Tijdens het inleveren van de kieslijst in januari ’26 zal dit wat meer zijn.

Ben jij of ken jij iemand die geschikt zou zijn voor de VPC of de AVC? Of heb je ideeën wie we zouden kunnen polsen? Laat het ons uiterlijk 29 september weten! Dan gaan we graag met je in gesprek. Stuur een korte motivatie naar [email protected].