Campagneteam

Iedere politieke partij, lokaal of niet, krijgt er mee te maken: campagne voeren. D66 Delft voert actief campagne voor alle grote verkiezingen en doet ook haar uiterste best om tussen verkiezingen door zichtbaar zijn. Enkel met de hulp van vrijwilligers en betrokken actieve leden is het mogelijk hier steeds mooie resultaten mee te behalen!

De laatste campagne die we tegemoet zijn gegaan was die voor de Tweede Kamerverkiezingen van 2021. Deze campagne kende een landelijke coördinatie waar ook wij als lokale afdeling een actieve rol in hadden. Met succes! D66 behaalde met een recordaantal van 24 een grote winst in de Tweede Kamer. Van de Delftenaren die hun stem uitbrachten deed 21.7% dat op D66 en daarmee werd D66 de partij waarop Delft het meest gestemd heeft. Het was dan ook een mooie opwarmer voor de grootste en meest intensieve campagne die we kennen, namelijk de gemeenteraadsverkiezingen van 2022.

Flyeren in verkiezingstijd! - Beeld: Janne Gerritsen

Deze campagne wordt geheel lokaal opgezet waardoor vele handen nodig zijn. Van grafische vormgevers tot socialmedia guru’s, van enthousiaste flyeraars tot tekstschrijvers, van logistieke planners tot fondsenwervers, en natuurlijk echte campagnestrategen. Met z’n allen werken we samen aan één doel: een top verkiezingsresultaat!

Herken jij jezelf in een van deze rollen? Neem dan vooral contact met het bestuur op. Klinkt bovenstaande allemaal net iets te intensief? Sporadische campagnetalenten ontvangen wij met even open armen! Ook voor jullie geldt, neem vooral contact op met het afdelingsbestuur als je eens mee wilt doen. Je kan het bestuur bereiken via [email protected]. Hopelijk tot snel!