D66 De Bilt tekent Regenboog stembusakkoord

Beeld: D66 De Bilt

Op zondag 19 februari ondertekende commissielid Martijn Huysmans namens D66 De Bilt het regenboogstembusakkoord van COC.

Gelijkwaardigheid en zichtbaarheid

Hiermee geven we aan dat we gelijkwaardigheid en zichtbaarheid van LHBT+ personen belangrijk vinden, ook in de gemeentepolitiek. Het was een fijne bijeenkomst in de buitenlucht, met nog 5 andere Biltse partijen en vertegenwoordigers van het COC. Martijn woont met zijn man in De Bilt en heeft plaats 8 op de lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen.

5 hoofdlijnen

• Inclusief beleid voeren – de gemeente vervult haar voorbeeldfunctie en sluit in haar werkwijze niemand uit.
  • Veiligheid bevorderen – de gemeente zet zich actief in voor de veiligheid van LHBTIQ+.
  • Veilig schoolklimaat realiseren – de gemeente zet zich actief in voor een onderwijsomgeving waar LHBTIQ+ jongeren zich veilig en prettig voelen.
  • Iedereen telt mee – de gemeente ondersteunt activiteiten en ontmoetingsmogelijkheden voor de LHBTIQ+ doelgroep.
  • Zichtbaarheid bevorderen – De gemeente bevordert zichtbaarheid en inclusie (bijvoorbeeld door het hijsen van de Regenboogvlag op belangrijke dagen als Coming Out Day).

Meer weten?

Het hele akkoord is te vinden via deze link