Een gezonde start voor onze kinderen

Ieder kind verdient de best mogelijke start van zijn of haar leven en een optimale kans op een goede toekomst. Het consultatiebureau, ‘Centrum voor Elkaar’, de voorschool: allemaal voorzieningen die bijdragen aan de beste start voor het kind.

Rol voor sport en cultuur

Daar hoort een toegankelijk en gevarieerd aanbod van sport- en cultuuractiviteiten voor kinderen en jongeren bij. Ook makkelijk bereikbare en uitdagende plekken om veilig buiten te spelen. Het beweeglint in Bunnik is daar een mooi voorbeeld van.

Daarnaast zien we ruimte voor bijvoorbeeld een nieuwe fiets-speelplek (pumptrack), een padelbaan, maar ook aan een natuurspeelplek.

Bij opvoedingsvraagstukken moeten ouders voor raad en ondersteuning dicht bij huis terecht kunnen, bijvoorbeeld bij de consulent van het ‘Centrum voor Elkaar’ op school. D66 wil niet problematiseren, maar oplossen. Voor lichte problematiek kunnen kinderen en jongeren ook terecht bij het Jongerenwerk.

D66 werkt aan jouw toekomst in Bunnik, Odijk en Werkhoven. Met meer betaalbare woningen, groene en duurzame dorpen, en verbinding tussen jou en de politiek.