Vertrouwenspersoon

Onze leden, volksvertegenwoordigers en bestuurders moeten zich welkom voelen. Ook en juist om in een veilige omgeving te praten over wat er (nog) niet goed gaat. Als D66-lid kun je altijd terecht bij een van onze vertrouwenspersonen. Met vragen, zorgen en klachten. Ook als je twijfelt of je ergens melding van moet doen. Je bent altijd welkom. Onze vertrouwenspersonen staan voor je klaar.

Vertrouwenspersoon D66 Amsterdam

Ondanks dat we het niet willen, kan het gebeuren dat er iets vervelends gebeurt binnen onze vereniging. Gedrag dat over jouw grenzen heengaat verdient het om besproken te worden. Een vertrouwenspersoon biedt een luisterend oor. Ook als je twijfelt kan een vertrouwenspersoon je adviseren over wat je kunt doen.

De Amsterdamse vertrouwenspersonen zijn:
– Vera de Kort ([email protected])
– Boudewijn Oranje ([email protected]).

Jos Jonker is coördinator van alle vertrouwenspersonen binnen D66. Indien gewenst kan hij je ook doorverwijzen naar een andere vertrouwenspersoon in het netwerk. Je vindt de contact gegevens hier.

LET OP: auteursrechten ontbreken. S.v.p. de auteursrechten invullen voor deze afbeelding before using it.

Rol van het bestuur

Leden van D66 die kennis hebben van vermoedelijke misstanden die de integriteit van D66-politici raakt, kunnen zich ook (vertrouwelijk) wenden tot de voorzitter van het bestuur via [email protected].

Afhankelijk van het vraagstuk en in overleg zal de voorzitter het verder brengen. Dit kan in samenwerking met landelijk bestuur zijn of met het Amsterdamse bestuur. Afhankelijk van de beschikbare feiten en omstandigheden kan er een commissie door het landelijk bestuur worden opgericht om te adviseren over het overgaan tot verdere mogelijke vervolgstappen; zoals een waarschuwing, een berisping of opzegging van het lidmaatschap.