D66 Amstelveen & Ouder-Amstel bij elkaar voor de Europese verkiezingen

Op 28 mei waren leden van D66 Amstelveen & Ouder-Amstel aanwezig tijdens de ledenbijeenkomst in het Jagershuis bij KEK!. Wegens het huidige politieke klimaat zijn er veel nieuwe leden bijgekomen, die laagdrempelig kennis hebben kunnen maken met de lokale partijen door deel te nemen aan een pubquiz. De bijeenkomst stond in het teken van de Europese verkiezingen en het belang van een sterk Europa voor Nederland. Onder de aanwezigen waren verschillende fractieleden en Europees kandidaat Melih Uzun.

LET OP: auteursrechten ontbreken. S.v.p. de auteursrechten invullen voor deze afbeelding before using it.

Amstelveen – Tijdens de bijeenkomst werd een ludieke ‘Europubquiz’ georganiseerd, waarbij belangrijke thema’s werden besproken. Onderwerpen zoals een geopolitiek sterk Europa voor vrijheid, democratie en veiligheid kwamen aan bod, evenals de kansen van de groene transitie naar een klimaatneutraal Europa in 2040. De deelnemers, inwoners van de gemeentes Amstelveen & Ouder-Amstel, wanen zich echte Europeanen.

De leden benadrukten dat een stem vanuit Nederland erg belangrijk kan zijn voor de toekomst. Ze spraken de wens uit dat het Europees Parlement meer rechten krijgt als volwaardige volksvertegenwoordiging, met directe inspraak van burgers en speciale kanalen voor jongeren en toekomstige generaties.

EU-Kandidaat Meli Uzun voegt daaraan toe:

“Beslissingen die in de EU worden genomen die van belang zijn voor ons allemaal. Een stem voor een sterk Europa is daarom een stem voor een vrij, veilig, en welvarend Nederland.”

Stemmen voor de Europese verkiezingen kan op 6 Juni. Elke Nederlandse burger van 18 jaar of ouder mag stemmen, kijk voor meer informatie op de website van de gemeente Amstelveen.