Kandidatenlijst – Kennis, Ervaring, Vernieuwing

Tijdens de algemene ledenvergadering van D66 Aalsmeer is de kieslijst voor de komende gemeenteraadsverkiezingen van 14 tot 16 maart 2022 gepresenteerd.

v.l.n.r. Sybrand de Vries, Pierre Tuning, Harry Stokman, Jeffrie van der Tol, Marion Geisler, Sem van Hest, Rik Rolleman, Willem Kikkert - Beeld: Laurens Niezen Fotografie

Deze zomer vond er de lijsttrekkersverkiezing plaats waarbij Sybrand de Vries werd gekozen. Gedurende november hebben de leden van de afdeling hun stem kunnen uitbrengen op de kandidaten van hun voorkeur.

Hierbij het resultaat van al deze inspanningen.

De Lijst

• Sybrand de Vries
  • Willem Kikkert
  • Marion Geisler
  • Jeffrie van der Tol
  • Harry Stokman
  • Rik Rolleman
  • Sem van Hest
  • Pierre Tuning

Sybrand de Vries

Lijsttrekker Sybrand de Vries is bij D66 Aalsmeer actief geworden bij zijn terugkeer in Aalsmeer, na 25 jaar in Amsterdam te hebben gewoond. Hij is de afgelopen jaren, naast zijn werk als fractie-assistent en fractie-secretaris ook actief geweest binnen het landelijke netwerk van D66.
Met name bij de discussies over arbeidsmarkthervorming en basisinkomen heeft hij een bijdrage kunnen leveren. Daardoor heeft hij op die gebieden een substantiële invloed gehad op het landelijke verkiezingsprogramma voor de Tweede Kamerverkiezing van 2021.
Sybrand is jurist en heeft een verleden in de financiële sector. Ook heeft hij een bijzondere interesse in geschiedenis en alle zaken en ideeën die met het onderwerp ‘samenleving’ samenhangen.

Willem Kikkert

Op nummer twee staat Willem Kikkert. Willem is een ervaren en zeer gewaardeerd raadslid. Zijn routine en expertise kunnen een belangrijke motor vormen voor de komende vier jaar, zoals ze dat de afgelopen vier jaar ook al zijn geweest. Willem is teammanager bij de gemeente Voorschoten en kan vanuit die functie veel extra kennis bij zowel de fractie, als bij de gemeenteraad inbrengen. Liefhebber van klassieke muziek en actief beoefenaar van de klassieke zangkunst.

Marion Geisler

Nummer drie is Marion Geisler. Marion woont in Kudelstaart en heeft binnen D66 al verschillende functies uitgeoefend. Ze is de huidige voorzitter van D66 Aalsmeer. Buiten haar beroep als Millenialscoach is ze actief bij Radio Aalsmeer bij het programma ‘Verhalenderwijs’. Ze heeft jarenlang bij IBM gewerkt en brengt een schat aan ervaring mee op het gebied van coaching en samenwerking. Zeilt in haar vrije tijd graag op de Poel.

Jeffrie van der Tol

Jeffrie van der Tol, nummer vier, is senior business – en data analist in de bloemenexport. Al jarenlang trouw D66 lid en met zijn jonge gezin woonachtig in Kudelstaart. Hij stond al eerder op de kandidatenlijst voor de verkiezingen van 2018. Jeffrie heeft gestudeerd in Delft en heeft een sterk analytisch inzicht. Hij is jarenlang actief geweest als wedstrijd-zwemcoach bij ‘Zwem- en polovereniging De Amstel’.

Harry Stokman

Nummer vijf, is Harry Stokman. Harry is gelijkspanningsondernemer sinds 1988. Hij heeft zijn visie om de energietransitie lokaal en op wereldschaal te versnellen als zijn levensdoel gesteld en is daarin goed op weg. Zo is hij actief lid en/of voorzitter in 23 commissies voor wereldstandaardisatie. Van het International Electrotechnical Commission (IEC) heeft hij de 1906 IEC Award ontvangen als erkenning voor zijn toewijding aan het bevorderen van DC (gelijkspanning) in ontwikkelde en zich ontwikkelende economieën. Zijn uitvinding Current/OS waar hij sinds 2009 aan gewerkt heeft, wordt nu op wereldschaal geïmplementeerd wat het antwoord voor energietransitie kan betekenen.

Rik Rolleman

Rik Rolleman is nummer zes. Rik is manager bij Recreatie Noord-Holland en heeft politiek gezien dus buitengewoon groene vingers. Levenslang lid van D66 heeft hij al de nodige ervaring in de lokale politiek, zowel als raadslid, als ook wethouder. Rik is actief als bestuurder bij de Stichting De Bovenlanden Aalsmeer en heeft zich de afgelopen tijd onder meer namens de bewoners van de Hornmeer bezig gehouden met de ontwikkelingen rond het Waterfront.

Sem van Hest

Zeven is Sem van Hest. Sem is ook al jaren actief binnen de lokale afdeling van D66, onder meer als bestuurslid. Ook is hij jarenlang actief geweest als docent in het Middelbaar  Beroepsonderwijs. Sem is op dit moment, net als Marion, actief bij Radio Aalsmeer. Hij presenteert het politieke praatprogramma ‘Radio Aalsmeer Politiek’ en het muziekprogramma ‘Sem op Zaterdag’. Ook is hij in 2015 de oprichter van de Stichting 4/5 mei Aalsmeer.

Pierre Tuning

De ultieme lijstduwer is Pierre Tuning op acht. Pierre behoeft voor weinigen een introductie. Oud-journalist, columnist, spil van de Aalsmeerse jazz-scene met uitgebreid lokaal –, nationaal –, en internationaal netwerk en allround Aalsmeers icoon. Maar ook de allereerste vertegenwoordiger van D66 Aalsmeer in de Aalsmeerse gemeenteraad. Pierre is opnieuw actief geworden door het nieuwe elan dat D66 verkreeg bij de verkiezing van Sigrid Kaag tot lijsttrekker en wil graag bijdragen aan de vertaling van dit elan naar de lokale afdeling in Aalsmeer. We zijn zeer vereerd met zijn bijdrage en zijn duwtje in de rug.