Voor een nieuw perspectief

Beeld: D66 Zwolle

Net als de rest van de wereld, verandert Zwolle in razend tempo. De keuzes die de komende jaren worden gemaakt zijn daarom bepalender dan ooit. We moeten gezonder gaan leven en de manier waarop we omgaan met onze natuur, met energie en hoe wij woningen bouwen moet veranderen om die goede toekomst te houden. Dat betekent dat we een nieuw perspectief moeten geven zodat we daar naar toe kunnen werken. Een perspectief waarin niet langer de korte termijn en economische belangen leidend zijn, maar een perspectief waarin groei, groen en brede welvaart samenkomen. Met dit programma faciliteert D66 de schaalsprong van de stad en is deze de motor voor een kwaliteitsimpuls. Zwolle wordt daardoor duurzamer, groener, socialer en bruisender. Mens, natuur én economie profiteren daarvan. D66 Zwolle zet in op vooruitgang, verbetering en een menselijke overheid die kansen schept voor iedereen. Klik op de onderwerpen in onze praatplaat of op een van de hoofdstukken om meer te lezen over onze plannen.

Praatplaat

Op 16 maart 2022 zijn de gemeenteraadsverkiezingen. Politieke partijen schrijven daarvoor een verkiezingsprogramma waarin hun plannen staan. Omdat het belangrijk is dat iedereen zijn of haar stem kan laten horen bij de aankomende gemeenteraadsverkiezingen is het ook van belang te weten wat er te kiezen valt. Om het programma toegankelijk te maken voor álle inwoners publiceert D66 Zwolle haar verkiezingsprogramma daarom in getekende vorm, in de vorm van een praatplaat. Klik op de praatplaat om meer te lezen over onze ambities.