Politiek Café 5e dorp

Dromen over het 5e dorp…

D66 Zuidplas organiseert op vrijdag 17 februari een politiek café over het Middendorp, de 5e kern van Zuidplas. Hoe wordt het een dorp waar mensen zich thuis voelen? Wat maakt het bijzonder? Welke winkels en verenigingen vinden we er? En hoe komen we er? We praten er over op 17 februari vanaf 20.00 uur in het Swanlatheater in Zevenhuizen.

Deze bijeenkomst gaat niet over alle moeilijkheden die de bouw van het Middendorp met zich mee zal brengen. De zorgen en twijfels daarover zijn bekend en moeten worden aangepakt. Deze avond kijken we echter vooral naar wat we willen bereiken. Hoe vaak kun je een dorp van de grond af opbouwen? Een unieke kans!

Dus ben je geïnteresseerd in de ontwikkelingen in onze gemeente? Wil je constructief,  kritisch en/of creatief meedenken? Je bent van harte welkom bij dit politieke café, georganiseerd door D66 Zuidplas.

Vragen

Een nieuw dorp zet ons voor vragen. Wat het dorp moet worden? Wanneer willen mensen er gaan wonen? En aan welke voorwaarden moet het voldoen? In drie rondes van een half uur bespreken we de volgende onderwerpen:

Karakter

Wat maakt een dorp tot een levendig dorp waar mensen graag wonen? Een dorpsplein, een verenigingsleven? En tast hogere woningbouw het dorpse karakter aan?  Wat is noodzakelijk en wat ons ideaal?

Voorzieningen

Wat heb je nodig in het 5e dorp? Bakker, slager, supermarkt, kinderopvang… en dan? Welke voorzieningen zijn noodzakelijk, welke bieden extra aantrekkingskracht en welke overleven zo dicht bij de grote stad?

Mobiliteit

Wat maakt een dorp tot een levendig dorp waar mensen graag Meer OV, minder auto. Dat is sinds jaren het ideaal. Nog los van alle nieuwe schone vervoermiddelen die de laatste jaren ontstaan. Waar liggen de mogelijkheden in het OV op deze plek? En onder welke omstandigheden accepteer je een beperking in eigen vervoer?

Plek in de besluitvorming

Wat maakt een dorp tot een levendig dorp waar mensen graag wonen? Een dorpsplein, een verenigingsleven? En tast hogere De bijeenkomst wordt niet toevallig nu gehouden. De gemeenteraad bespreekt de komende maanden de voorwaarden waaraan het Middendorp moet voldoen. De geluiden van deze avond worden dan ook meegenomen door de aanwezige D66-raadsleden. Een mooi moment om mee te praten en met elkaar in gesprek te gaan!

We zien je graag de 17e februari om 20 uur in Theater Swanla, Klinkhamerweg 86, Zevenhuizen.