Kandidatenlijst voor de verkiezingen bekend

Begin januari 2022, twee en halve maand voor de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart zijn de D66 Zuidplas kandidaten bekend. Nadat rond de zomer van 2021 Frans Klovert, momenteel fractievoorzitter voor D66 in de gemeenteraad Zuidplas was verkozen tot lijsttrekker zijn nu de nummers 2 t/m 20 bekend gemaakt. Huidig raadslid Chantal Bon-van de Griek is de runner-up en de eerste vrouw op plaats 2 op de lijst en oud-raadslid Mark Clavaux uit Moordrecht is de nummer 3.

Chantal, Mark, Rik en Ryan

Met Chantal Bon, Mark Clavaux en oud-wethouder in Zuidplas Rik van Woudenberg op respectievelijk 2, 3 en 4 is veel politieke ervaring terug te vinden op de lijst. Met Ryan Adriaanse uit Zevenhuizen op plaats 5 heeft de fractie een student en daarmee de verbinding met de jongeren en jeugd in haar geleding. Daarna volgt een mix van nieuwe en oude leden die hebben aangeven op termijn de gemeenteraad te willen versterken. Op deze wijze hoopt D66 Zuidplas een stap te zetten naar een mooie verkiezingsuitslag.

Frans

In de AAV (Algemene Afdelings Vergadering) van juni 2021 werd Frans Klovert met unanieme stemmen verkozen tot lijsttrekker. Frans is erg blij met de lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart 2022. “Met deze mix van ervaring en nieuw talent kan D66 de komende jaren het verschil maken. De inwoners van Zuidplas hebben hiermee de garantie dat het belang van het individu en de samenleving die wij met z’n allen vormen zijn gediend. Zo kan iedereen zich ‘Thuis is Zuidplas’ voelen.”

Kandidatenlijst - Beeld: D66 Zuidplas