Geslaagd bezoek D66 Tweede Kamerlid Wieke Paulusma aan Veendam

Tweede Kamerlid voor D66 Wieke Paulusma bracht donderdag 16 november een bezoek aan Veendam en sprak daar met de geïnteresseerde aanwezigen over de uitdagingen waar de zorg in ons land voor staat, over welke oplossingen D66 daar voor ziet en wat dat betekent voor de regio Oost Groningen. De onderwerpen preventie, streekziekenhuizen in de regio en passende zorg kwamen onder meer aan bod. Ook stond men stil bij het initiatiefwetsvoorstel van D66 over “Voltooid Leven”.

Wieke Paulusma: “het doet er toe dat we ook kandidaten uit het noorden hebben in de Tweede Kamer. Dat zie je bijvoorbeeld aan het kinderhartcentrum van het UMCG, dat na een dreigende sluiting toch open is gebleven.”

Beeld: D66 Veendam

“Het was een interessante avond waarop we allemaal wijzer zijn geworden”, aldus D66 raadslid uit Veendam Hanneke Schoenmaker-Tiems. “Overigens zien we nu – zo vlak voor de verkiezingen – onze landelijke politici wat vaker maar de verbinding tussen bijvoorbeeld kamerleden uit Den Haag en raadsleden uit de regio is er altijd en dat is heel waardevol.”