Workshop ‘Sociaal-liberalisme: het gedachtegoed van D66’

D66 is een sociaal-liberale partij. Maar wat betekent dit eigenlijk? Welke waardes zijn bepalend voor dat sociaal-liberalisme, en hoe positioneert dit sociaal-liberalisme zich tegenover andere politieke ideologieën? En hoe kunnen we op basis van deze ideeën handen en voeten geven aan de dagelijkse politieke praktijk?

Door middel van een interactieve workshop, geeft de Van Mierlo Stichting antwoord op deze vragen. De avond is opgedeeld in een aantal delen:

– Waarom vind je wat je vindt?​
– Politiek als ideologie: politieke families en hun waarden
– Sociaal-liberalisme in de praktische politiek

Voor wie: Fracties, regio’s en afdelingen van D66. Mochten bepaalde mensen in de fractie de workshop al een keer gevolgd hebben, maar nieuwe/andere leden nog niet, neem ook dan gerust contact met ons op. Ben je als individueel lid enthousiast, neem dan contact op met je afdelingsbestuur om een workshop te organiseren. De workshop is vanwege het interactieve karakter namelijk alleen geschikt voor groepen.

Duur: Max 2 uur

Locatie: Bij jullie op locatie

Er is geen voorkennis nodig voor de workshop. Indien gewenst kunnen we van tevoren een reader opsturen met tips voor artikelen, filmpjes en literatuur die interessant kunnen zijn.

Interesse? Neem contact met ons op via onderstaand formulier en help jouw afdeling of fractie meer bewust bekwaam sociaal-liberaal te worden!