Dr. Afke Groen benoemd tot nieuwe directeur Mr. Hans van Mierlo Stichting

Dr. Afke Groen is benoemd tot directeur van de Mr. Hans van Mierlo Stichting. In maart 2020 startte zij als wetenschappelijk medewerker bij de Van Mierlo Stichting. Sinds vorig jaar was zij ook de hoofdredacteur van Idee, het tijdschrift voor het sociaal-liberalisme. Van de hand van Groen verscheen bij de Van Mierlo Stichting onder meer Naar een nieuw kabinet van sociale rechtvaardigheid (met Coen Brummer). Groen werkte eerder als docent in de Europese Studies aan Maastricht University. Daar schreef zij ook haar proefschrift over de grensoverschrijdende, informele contacten tussen politieke partijen in de Europese Unie.

Afke Groen: “De democratie heeft ideeënstrijd nodig. En het is aan politieke partijen om die strijd te voeren. In welke wereld willen wij leven? Met het team van de Mr. Hans van Mierlo Stichting zal ik de komende jaren verder werken aan antwoorden op die vraag, vanuit de rijke traditie van het sociaal-liberale gedachtegoed. Dat is een grote eer.”