perspectief voor ‘De Zeven’ en Amelisweerd.

trechtse gemeenteraad. Knip: ‘Instellingen als de Metaal Kathedraal en het Volksbuurtmuseum hebben een heel eigen plek in het Utrechtse culturele leven. Zij moeten behouden blijven.’

Amelisweerd

Ook een motie van Knip nieuwe toekomstscenario’s voor het landhuis en landgoed Oud Amelisweerd te onderzoeken, kan op brede steun van de gemeenteraad rekenen. Aline Knip: ‘Amelisweerd is het best bezochte groengebied van de stad Utrecht! Het landhuis zelf is bovendien een prachtig rijksmonument en recent gerenoveerd. Ik wil dat het college gaat onderzoeken hoe het landhuis publiek toegankelijk kan blijven. Over een paar maanden kunnen we dan kijken welk scenario het meest haalbaar is. Het zou fijn zijn als er ook plek blijft voor het museum wat er nu gevestigd is, ook dat moet het college gaan onderzoeken.’

Wel subsidiabel, geen geld