Themagroep Kunst & Cultuur

De themagroep Kunst & Cultuur bestaat uit mensen die actief zijn in de sector en komt om de paar weken bij elkaar om te praten over alles wat leeft in de Rotterdamse kunstsector. Denk daarbij aan onderwerpen als: gebrek aan ateliers, kunst in het onderwijs, bouwplannen en de plaats van cultuur hierin. Daarnaast spreken we ook over wat er leeft in de Rotterdamse wijken op het gebied van kunst en cultuur, verschillende disciplines, en alle onderwerpen die maar leven in de sector. Voor onze bijeenkomsten nodigen we graag ook professionals uit het veld uit, daarnaast brengen we ook werkbezoeken.

Omdat we zelf werkzaam zijn in de kunstsector weten we wat er leeft en bespreken we onze bevindingen met raadsleden en wethouders. Als themagroep vergaderen we één keer in de maand met elkaar. De themagroep is altijd op zoek naar mensen die mee willen denken en helpen. Bij voorkeur zoeken we iemand die werkzaam is in de kunst en cultuur.

Onze kernactiviteiten

• Fungeren als denktenk omtrent gemeentelijke vraagstukken en stedelijke uitdagingen die betrekking hebben op kunst & cultuur;
  • Inventariseren van kennis en initiatieven die bijdragen aan kunst & cultuur in de stad;
  • Leveren van input voor het D66 Rotterdam programma voor de volgende gemeenteraadsverkiezingen, om ons verhaal omtrent kunst & cultuur goed neer te zetten.

Doe mee!

Als themagroep vergaderen we gemiddeld één keer in de maand met elkaar. Wil je meer weten of heb je interesse actief te worden binnen deze themagroep? Neem dan contact met Duer Dania, bestuurslid themagroepen en wijkraden