Voor de goede zaak

Ons raadslid Daan blikt terug op de zomer.

Wat een zomer! Heel veel zon, maar ook een hoop gedoe. Nog nooit zal zo vaak het woord ‘crisis’ van stal zijn gehaald (nu de koeien, varkens en kippen nog). Terwijl we leven in zo’n beetje het meest vrije, veilige en welvarende land van de wereld.

Natuurlijk moet de welvaart eerlijker worden verdeeld. Daar doen wij als partij ons best voor. Laten we hopen dat meer mensen gaan inzien dat het onderhand wel iets minder ‘ik’ en iets meer ‘wij’ kan zijn. Niet alleen denken aan wat je persoonlijk hebt te verliezen, maar aan wat je als maatschappij kan winnen. En vooral niet langs de kant gaan staan en volharden in negativiteit. Want samen kunnen we van het land en van het leven iets maken. Het is zoals de legendarische Amerikaanse president John F. Kennedy lang geleden al zei: “Vraag niet wat uw land voor u kan doen, maar wat u voor uw land kunt doen.”

Als gemeenteraad van Rheden hebben we onze werkzaamheden begin deze maand hervat. Ook lokaal/regionaal worstelen we met tal van zaken. Maar we deinzen er niet voor terug ze aan te pakken. Besturen is afwegingen maken en vervolgens op basis van (jouw) waarden een beslissing nemen. Zelf voel ik me gesterkt door een gezellige en inspirerende netwerkdag van mijn partij. Weer het gevoel krijgen dat je het (samen) doet voor de goede zaak. Aan de slag!