D66 Peel en Maas zoekt kandidaat-wethouders!

In de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen, die ook een nieuw college van B&W voor Peel en Maas kunnen inluiden, hebben wij met onze leden een belangrijke vraag gedeeld: als D66 in de coalitie meedoet, wie wordt er dan wethouder?

Dit proces steken wij graag transparant en open in. Daarom delen we de oproep ook hier.

Wij zijn met een leuk, jong team met veel enthousiasme aan de slag! Deel jij het gedachtegoed van D66 en wil je ook bijdragen aan een groen, vitaal en kansrijk Peel en Maas? Zie jij een eventueel wethouderschap namens D66 in onze mooie groeigemeente wel zitten? Laat het ons weten!

Op 10 maart gaat de wethouders adviescommissie (WAC) het gesprek aan met geïnteresseerde kandidaten. De WAC bestaat uit Omar El Khader, Marlou Jenneskens (fractievoorzitter D66 Limburg) en Thijs Kuipers (wethouder gemeente Horst a/d Maas) en brengt uiteindelijk advies uit aan de raadsfractie.

Geïnteresseerden in het wethouderschap kunnen zich tot en met 7 maart 2022 melden door een motivatiebrief en cv te sturen naar de WAC. Op 10 maart 2022 zullen de gesprekken (digitaal) worden gevoerd. De WAC houdt bij het doorlopen van het proces rekening met de gevoeligheden en vertrouwelijkheid die bij dit proces komen kijken.