Een toegankelijke en veilige infrastructuur
De gemeente stimuleert de het gebruik van openbaar vervoer door één passend systeem van openbaar vervoer in de regio te realiseren. Dit kan alleen werkelijkheid worden met een gedeelde visie op openbaar vervoer en mobiliteit, die door de omliggende gemeente, de betrokken vervoerders en de provincie gedragen worden. In deze visie dienen specifieke doelgroepen, zoals inwoners die afhankelijk zijn van openbaar vervoer, betrokken te worden. Alleen op deze manier kan het aanbod ook daadwerkelijk passend ontworpen worden.
Openbaar vervoer
D66 Oss wil via het openbaar vervoer een snellere verbinding naar de grote omliggende gemeenten zoals: Eindhoven, Den Bosch en Nijmegen. Daarvoor is een zeer goede treinverbindingen tussen Den Bosch en Nijmegen nodig, met een dubbel spoor bij Ravenstein.
Veilig en gezond
D66 Oss wil meer aandacht voor verkeersveiligheid en gezondheid. Specifiek willen we vracht- /landbouwverkeer uit de kernen weren, maar ook te veel geluid in de woonomgeving kan schadelijk zijn voor de gezondheid. Daarom wil D66 Oss dat de gemeente zich inzet voor geluidswerende maatregelen bij dergelijke probleemsituaties, zoals rondom de A50.
Wijkbussen
Met behoud van de bushaltes moeten burgers ook onderweg kunnen opstappen. De wijkbussen moeten halte vrij zijn, zodat de wijkbussen direct kunnen doorrijden zonder te hoeven wachten. Inwoners kunnen binnen de route instappen, zonder dat hij/zij hier verplicht naar een halte hoeft te gaan.
Verbinding tussen de kernen
De kernen dienen een goede verbinding met de stad te houden door optimale inzet van streekvervoer. Daarbij vindt D66 Oss dat fietsen schoon en gezond is. Daarom pleiten wij voor een goede verbinding tussen de steden en kernen en van de kernen naar de steden door het aanleggen van geasfalteerde, obstakelvrije en waar mogelijk, vrijliggende fietspaden met doorlopende routes.
Digitale snelweg
D66 Oss wil in elke kern een stabiele verbinding met het internet om niet alleen werk aan huis, thuiswerken en andere economische activiteiten beter te faciliteren, maar ook de toegang tot de digitale kant van de maatschappij te verbeteren. De applicaties die veel gebruikt worden om elkaar te online te ontmoeten of nodig zijn om te leren vragen steeds meer bandbreedte. Een digitale snelweg van deze tijd moet deze bandbreedte aankunnen.