D66 vraagt tienminutendebat aan over KV Madjoe

De huisvestingsproblemen rondom korfbalvereniging Madjoe zijn nog niet opgelost. Op 22 maart bereikte ons het nieuws dat de enige korfbalvereniging in onze gemeente na 30 jaar sporthal Middelmors in Rijnsburg moet verlaten. Helaas heeft bemiddeling tussen de wethouder, de korfbalvereniging en de nieuwe eigenaar van de verkochte sporthal niet geholpen. Omdat Madjoe uiterlijk 1 april aan de KNKV (Koninklijk Nederlands Korfbalverbond) laten weten waar zij volgend seizoen hun zaalwedstrijden spelen.

Als enige groene en sociale partij accepteren wij het niet dat wij een sportvereniging met een grote maatschappelijke bijdrage van het kastje naar de muur sturen. D66 vroeg afgelopen donderdag daarom een tienminutendebat aan, in een ultieme poging om te voorkomen dat KV Madjoe na dertig jaar dakloos wordt. Uit het debat kwam de tijdelijke oplossing voor een ballonhal duidelijk naar voren. Wat ons betreft mogen we daar niet op blindstaren; de lange termijnvisie mag niet uit het oog raken. Ook is een ballonhal komend seizoen nog niet inzetbaar. Fractievoorzitter Ralf Boland deed daarom samen met de wethouder nogmaals een klemmend beroep op de nieuwe eigenaar om Madjoe nog 1 seizoen te huisvesten.

Inwoners kunnen van onze partij verwachten dat we bovenop dit dossier zullen blijven zitten om het sportbeleid groener en socialer te maken.