Aanbesteding Sportcentrum en motie Duurzaam sportcentrum

Hieronder in het kort onze inbreng over de aanbesteding van het Sportcentrum. Tevens hebben we een motie ingediend voor een duurzamer Sportcentrum. Helaas heeft die motie het niet gehaald.

Inbreng aanbesteding sportcentrum

we denken dat het zeer belangrijk is om goede ondersteuning te hebben, zowel bij het opstellen van de aanbesteding, als bij de beoordeling, als bij de oplevering

verder moeten we scherp zijn op een kloppende, lage exploitatie. Dus prima om in te zetten op laag onderhoud, lage energiekosten, en flexibiliteit om mogelijkheden voor exploitatie te vergroten. Bij de beoordeling van de aanbiedingen zullen de exploitatiekosten en -opbrengsten dan ook zeer belangrijk zijn. Tegelijkertijd zal dan de onderbouwing van de verwachte opbrengsten ook nog eens goed bekeken moeten worden.

ten derde is flexibiliteit van de mogelijkheden erg belangrijk. Daarom zijn wij gecharmeerd van oplossingen als de Beweegbox.
ten slotte is duurzaamheid essentieel. Zowel als middel om lagere jaarlasten te bereiken, als natuurlijk voor het milieu. Wij zijn er voor om dit steviger in de beoordeling mee te nemen. Daarom zullen wij een motie indienen om terug te gaan naar de tijdens de synarchis onderzoeken gebruikte GPR score van 8,5 ipv 8,0.

Hiermee stimuleer je dat lagere jaarlasten vooral door duurzame maatregelen bereikt gaan worden, en niet door andere creatieve besparingsmaatregelen.