De kracht van D66 in de regio

Dik 4 jaar geleden werd een vrijliggend fietspad tussen Gilze en Riel aangekondigd langs de gevaarlijke Rielse- en Gilzerbaan. Nog altijd moeten automobilisten en fietsers de smalle weg delen. D66 zit in zowel de gemeente Gilze-Rijen als de gemeente Goirle boven op dit dossier.

Bestuursakkoord

In het bestuursakkoord 2018 -2022 van de coalitiepartijen in de gemeenteraad van Goirle staat een duidelijke afspraak om een vrijliggend fietspad tussen Gilze en Riel aan te leggen. Dit fietspad zou één van de minst fietsvriendelijke wegen in onze regio van de kaart halen.
Ondanks deze afspraak ligt dit vrijliggend fietspad er tot op de dag van vandaag nog steeds niet.

Meerwaarde D66

Het is D66 Goirle opgevallen dat dit fietspad maar niet gerealiseerd lijkt te worden. Daarom zijn we actief geweest door vragen stellen aan het college en in de achtergrond gesprekken te voeren met de wethouder. Maar als landelijke, regionale en lokale partij zijn de lijntjes kort met onze collega’s van D66 Gilze-Rijen. Zo is D66 altijd vanuit meerdere kanten geïnformeerd en heeft D66 in regionaal verband druk kunnen zetten op het dossier fietspad Riel – Gilze.

Michael Meijers, Antonet Krol - D66 Gilze-Rijen en D66 Goirle op de gemeentegrens waar snel een fietspad moet komen te liggen. Beeld: D66 Goirle

In 2022 veilig van Riel naar Gilze?

De euro’s zijn voor dit jaar zowel in Gilze-Rijen als Goirle gereserveerd. De subsidie is aangevraagd bij de provincie Noord-Brabant. Mede dankzij D66 lijkt niets meer in de weg te staan voor de aanleg van het vrijliggend fietspad. We wachten op de daadwerkelijke werkzaamheden en zullen dit dossier kritisch blijven volgen. Vanuit de raad in Gilze-Rijen en vanuit de raad in Goirle.