Motie energiehubs aangenomen en afscheid waarnemend burgemeester

In deze blogpost kijken we terug op de raadsvergadering van 25 januari, de eerste raadsvergadering van 2024.

Motie energiehubs
in Goes

Tijdens de raadsvergadering op donderdag 25 januari hebben we samen met PvdA GroenLinks een motie ingediend waarin we het college vragen onderzoek te doen naar de mogelijkheden voor energiehubs in Goes. Energiehubs kunnen een rol spelen in het oplossen van netcongestie problemen en kunnen zorgen voor een reductie van CO2 uitstoot. We zijn blij om te melden dat de motie met een geruime meerderheid in de gemeenteraad is aangenomen!

Wil je meer weten over energiehubs en mogelijke toepassingen? Zie hiervoor de uitleg van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland.

Afscheid waarnemend
burgemeester Fränzel

Daarnaast stond de vergadering in het thema van afscheid nemen. Na bijna 7 maanden nam waarnemend burgemeester Fränzel afscheid van onze gemeente. In zijn speech sloot waarnemend burgemeester Fränzel af met de mooie woorden: ‘Bouw samen verder aan deze mooie Zeeuwse samenleving. Blijf daarbij oog houden voor landschap en natuur. Zorg, sport en onderwijs maar vooral voor die mensen die zonder uw inzet en beleidskeuzes niet of moeilijk redden’.

Als D66 Goes bedanken we burgemeester Fränzel voor de fijne samenwerking. Wij wensen hem alle goeds toe voor de toekomst!

Waarnemend burgemeester Fränzel

Beeld: D66 Goes