Els Borst Netwerkdag 2024

Het inhoudelijk sterke programma van de Netwerkdag komt beter tot zijn recht met een grote groep vrouwen én mannen. We hebben daarom besloten de Netwerkdag te verplaatsten naar 8 februari 2025, de sterfdag van Els Borst.

Heb je al een kaartje gekocht? Met dat kaartje kun je op 8 februari naar binnen. Kun je op 8 februari niet, neem dan contact op met ons via [email protected].
Heb je nog geen kaartje en wil je komen? Gezellig! Je kunt jouw kaartje kopen voor de Netwerkdag op zaterdag 8 februari 2025 in Utrecht hier kopen.

De jaarlijkse Els Borst Netwerkdag is de gelegenheid voor leden van het netwerk om elkaar te ontmoeten, van gedachten te wisselen en te sparren over ambities en de politieke realiteit. Ons jubileumjaar staat in het teken van solidariteit. Op de Netwerkdag verkennen we met elkaar wat er nodig is om daadwerkelijk verandering teweeg te brengen.

Rob Jetten zal de dag openen en met Joris Luyendijk en Alexandra van Huffelen wordt de dag afgesloten. In 2023 omschreef Rob Jetten het belang van het EBN: “Het EBN strijdt voor gelijkwaardigheid tussen vrouwen en mannen. Als netwerk hebben jullie impact gemaakt. Niet alleen binnen D66, maar ook daarbuiten. Het EBN gaat daarnaast ook over het aanmoedigen van mannen over de rol die zij kunnen spelen op het gebied van gelijke kansen tussen mannen en vrouwen. Laten we daar met elkaar voor blijven strijden.”
In de middag analyseert Joris Luyendijk, auteur van het boek De zeven vinkjes, van binnenuit waarom mannen zoals hijzelf niet veranderen. Hij zal, samen met Alexandra van Huffelen, mede-oprichter van het Els Borst Netwerk, onderzoeken hoe solidair wij als netwerk zijn. Met een vooruitblik op de selectie van kandidaten voor de Gemeenteraadsverkiezingen in 2026 bespreken ze de valkuilen.
Dagvoorzitter is Floor van Twuijver, kwartiermaker Diversiteit & Inclusie Utrecht bij de SER.
Drie van de vijf genomineerden voor de Inspiratieprijs worden aan het publiek voorgesteld. Ter plekke wordt de winnaar van de Inspiratieprijs gekozen en aan haar de prijs uitgereikt.
In twee rondes kun je kiezen uit vier workshops: een debatworkshop door trainer Daniel Schut, social media strategie door Laura Kersten van Kleur op de wangen, invloedrijk spreken door stemcoach Elizabeth Ebbink en sociale veiligheid door Juliette van Doorn van Safehouse Advisory.

De netwerkdag vindt plaats op zaterdag 8 februari 2025 in Utrecht, tussen 10:30 en 17:00 uur.
De kaarten voor de dag kun je hier kopen.

Voor een routebeschrijving naar de locatie zie de website van de Zalen van Zeven.