Bezoek tentoonstelling 1001 vrouwen in de 20ste eeuw

Terugblik museum middag 1001 vrouwen in de 20ste eeuw

1001 vrouwen, minstens zoveel inspiratie!
Afgelopen zaterdag waren we met een grote groep vrouwen in het Amsterdam Museum voor de tentoonstelling ‘1001 vrouwen in de 20e eeuw’. Zeer de moeite waard, dus als je nog kunt ga vooral!
De tentoonstelling geeft niet alleen een mooie inkijk in de vaak onbekende rol van vrouwen, zowel positief als negatief, maar gaf ook aanleiding voor goede gesprekken. ‘Zijn we al we ver genoeg opgeschoten als het gaat om emancipatie, moeten we niet meer ons best doen? Mogen we wel klagen als we zien waar vrouwen vroeger voor moesten strijden?

Maar de middag gaf bovenal het gedeelde gevoel dat we dit vaker moeten doen. Er is sterke behoefte aan ontmoeting buiten de grote evenementen. Het Els Borst netwerk is hier tenslotte ook voor maar we kunnen het als bestuur niet alleen. Dus heb je goede ideeën als het gaat om ontmoeting en verbinding, ook buiten ons D66 netwerk om, laat ons dit vooral weten!

LET OP: auteursrechten ontbreken. S.v.p. de auteursrechten invullen voor deze afbeelding before using it.