We zijn met velen!

Sigrid Kaag, vicepremier en minister van Financiën, vertelt in Collegetour dat zij dagelijks bedreigingen krijgt via social media. Haar dochters zijn bang dat hun moeder eindigt zoals Els Borst, die werd vermoord door een psychiatrisch patiënt die boos was over haar euthanasiebeleid. Ze maken zich zo ernstig zorgen dat ze hopen dat hun moeder de politiek gaat verlaten.

Deze bedreigingen ondermijnen alles waar Nederland als vrij land voor zou moeten staan. Dit kunnen we niet toelaten. We kunnen niet als samenleving toelaten dat een talentvolle sterke bestuurder als Sigrid Kaag, en rolmodel voor veel vrouwen en meisjes, de Nederlandse politiek verlaat uit ‘angst’.

Willemijn Aerdts, voorzitter van het Els Borst Netwerk, zegt hierover in Omroep WNL: “we zijn als Els Borst Netwerk bezig om vrouwen in de politiek actief te laten worden, maar ook om te blijven. Het is verschrikkelijk als men om die reden uit de politiek gaat”.

Laten we ons uitspreken. Dat we dit niet tolereren. Bij geen enkele politicus (v/m/x). Sigrid, hou je taai, hou vol, we zijn met velen!

Voor meer informatie, klik hier.