IT-hub Hoogeveen

Door het inrichten van een IT-hub in Drenthe behouden wij IT-talent voor onze bedrijven in Drenthe en kunnen we de digitale transitie in het bedrijfsleven een impuls geven.

Bijdrage D66

Deze ontwikkelingen zijn essentieel voor de economie en de welvaart in onze regio.

Juist de mooie samenwerking tussen verschillende kennisinstellingen en het bedrijfsleven is een opsteker voor Drenthe en biedt hoop voor de toekomst op dit gebied.

Dat het rijk, de provincie en de gemeente hierin samen opgaan om dit mede te realiseren kunnen wij als D66 steunen. De bedragen waren grotendeels al afgesproken en een groot deel is al gerealiseerd. Wij zijn blij dat de voorbereidingen nu in een afrondende fase zitten en we straks als alles klaar is, kunnen gaan starten met de uitvoering van de IT-hub en de studenten werkelijk aan de slag kunnen gaan.

D66 gaat akkoord met het voorstel om de begroting te wijzigen om deze middelen vrij te laten komen.
Enige vraag aan de gedeputeerde is wie de regie heeft over het aantrekken van nog meer partners/ bedrijven bij deze IT-hub zodat het nog breder gedragen gaat worden en welke stappen worden daarin nu gezet?