Permanente Programmacommissie

De Permanente Programmacommissie – kortweg PPC – is de lokale politieke denktank van D66 Den Haag. De PPC werkt aan de ontwikkeling van politieke ideeën op de (middel)lange termijn, vanuit ons sociaalliberale gedachtegoed. We verzamelen daarmee bouwstenen voor het volgende verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen. De PPC draagt bij aan het politieke debat binnen de afdeling en ondersteunt de fractie met inzichten voor de langere termijn.

In 2023 gaat de PPC, na het maken van een tool voor het monitoren van ons verkiezingsprogramma door de fractie, starten met twee onderwerpen. Bewonersparticipatie, in coproductie met de nieuwe werkgroep Bestuur en Democratie. En Toekomstig Den Haag (2050), dat bouwstenen voor het verkiezingsprogramma 2026-2030 aandraagt. Met een focus ligt op de thema’s identiteit, klimaat, ruimtelijke ordening en verdienvermogen van Den Haag in 2050. Leden die hieraan mee willen doen worden uitgenodigd zich te melden bij Deirdre Schuitemaker via [email protected]

Voorzitter: Leon Linders
De PPC komt circa 10 keer per jaar bij elkaar, live of online