6.000 nieuwe huizen erbij in vier jaar tijd! Goed nieuws, maar we zijn nog niet klaar.

Voor veel mensen is het onmogelijk om een betaalbaar huis te vinden. De vrije sector wordt steeds duurder en de wachtlijst voor een sociale huurwoning is ellenlang. Daarom moeten er duizenden nieuwe huizen bij komen.

Ruim 6.000 nieuwe huizen

In het bestuursakkoord spraken we af om 6.000 nieuwe huizen te bouwen. Wethouder Tim van het Hof mocht vandaag het nieuws delen dat we dat doel bereikt hebben. We hebben het bouwtempo verdubbeld om zo snel mogelijk zo veel mogelijk nieuwe huizen aan de woningmarkt toe te voegen. En met resultaat. Dat is goed nieuws voor iedereen die op zoek is naar een betaalbaar huis.

Huizenbouw in Prinsenbeek - Beeld: D66 Breda

Aan de slag

Tegelijkertijd mogen we nu niet achterover leunen. We moeten nú onze mouwen opstropen om de wooncrisis aan te pakken. Om nog duizenden nieuwe huizen erbij te bouwen. Daar moeten we vandaag nog mee beginnen. Zodat iedereen een eerlijke kans heeft op een betaalbaar huis.

15.11.2022

De fractie van D66-Breda zoekt een communicatiemedewerker voor 4-8 uur in de week.

08.06.2022

Dinsdag 7 juni presenteerden VVD, GroenLinks, PvdA en CDA het resultaat van hun onderhandelingen.

04.06.2022

Op woensdagavond 1 juni jl. hebben leden van D66 De Baronie een nieuwe voorzitter en secretaris gekozen. Daarmee komt het bestuur weer op volle sterkte en is het weer klaar voor de toekomst.

15.11.2022

08.06.2022