D66: Ajax-vrouwen verdienen huldiging voor landskampioenschap

Kampioenen! De vrouwen van Ajax hebben vorig weekend overtuigend de landstitel in de wacht gesleept. Na een 6-1 overwinning op PEC Zwolle is het landskampioenschap, na vijf lange jaren, weer thuis in Amsterdam. Een fantastische prestatie. En de D66-fractie roept de burgemeester op om de kampioenen op het schild te heffen. Fractievoorzitter Rooderkerk: “Vrouwen bewijzen opnieuw dat ze de beste voetballers zijn van de stad. Een prachtige prestatie van de Ajax-vrouwen! Hierbij hoort een mooie openbare huldiging van de landskampioenen. Net zoals we dat bij de mannen doen.”

Openbare huldiging

De kampioensschaal is weer in Amsterdam – waar die thuishoort. In het antwoord op de vragen van Rooderkerk erkent burgemeester Halsema dat dit ‘heugelijke feit’ een feest verdient. Ze beloofde dat de Ajax-vrouwen onthaald worden op de ambtswoning voor de officiële felicitaties. En in overleg met Ajax-directeur Edwin van der Sar gaat Halsema later in het seizoen een publieke huldiging organiseren. Rooderkerk: “Wat mij betreft vindt de huldiging bij voorkeur plaats op een mooi plein in de stad. Ik kijk enorm uit naar dit feestje!”