Kennisgroep Student en Starter

De kennisgroep Student & Starter is een nieuwe kennisgroep die zich wil inzetten voor de belangen van studenten en starters in de stad en regio Amsterdam.

Onderwerpen

Veertig procent van de inwoners van Amsterdam is jonger dan 30 jaar. Met meer dan 105.000 studenten verdeeld over twee universiteiten en vier hogescholen is Amsterdam de grootste studentenstad van Nederland. Daarnaast is Amsterdam een trekpleister voor starters vanwege het grote aanbod aan werk.

Onze kennisgroep vindt dat deze groep in Amsterdam te weinig wordt bediend en daarom een eigen geluid verdient in de partij. Vooral op de woningmarkt raakt deze groep in de verdrukking. Het is voor studenten steeds lastiger om een kamer te vinden en starters kunnen vaak niet doorgroeien naar een starterswoning.

Daarnaast streeft de kennisgroep naar verjonging en vernieuwing in de partij. De kennisgroep gaat proberen de ambitie van jonge leden te faciliteren. Ons doel is om onze gemeenteraadsleden en het bestuur te voorzien van gevraagd en ongevraagd advies om het  beleid beter af te stemmen op de Amsterdamse studenten en starters.

Doe mee

Wij zoeken enthousiaste (jonge) deelnemers die zich identificeren als student of starter en graag meedenken over deze uitdagingen.