Vacature Bestuurslid Ledenactivering en Promotie

Wij zoeken

Een sterke afdeling bestaat bij de gratie van veel en enthousiaste (actieve) leden. Om dat verder te versterken zijn wij op zoek naar een nieuwe collega in het bestuur. Specifiek zoeken wij iemand iemand die met enthousiasme aan de slag gaat met ledenwerving en -activering en verantwoordelijk is voor een bruisende promotie van o.a. evenementen. Dit alles in een belangrijke fase in aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen van 2026 (GR2026). Onze aanwezigheid online én offline is een van de randvoorwaarden voor duurzame politieke invloed, ledenbinding en ledenwerving.

Je bent vanuit de afdeling verantwoordelijk voor het stevig doorzetten van de ledengroei die we de afgelopen periode hebben ingezet. Daarnaast zorg je ervoor dat, wanneer leden lid zijn (geworden), ze sneller de stap zetten om mee te doen aan evenementen of zelfs actief te worden voor de vereniging. Ten slotte ben je verantwoordelijk voor de communicatie en promotie om onze (potentiële) leden en kiezers te bereiken. In je rol werk je zeer nauw samen met verschillende collega’s in het bestuur (Campagne, vicevoorzitters Organisatie en Secretaris) en diverse andere stakeholders zoals het fractiebureau, evenknieën in de deelafdelingen en anderen binnen D66 in Amsterdam. Je trekt hierin als hecht team op zodat activiteiten, boodschap, vorm en uitvoering optimaal op elkaar afgestemd zijn.

Taken en verantwoordelijkheden

• Ontwikkeling en implementatie van plannen om ledenwerving naar een volgend niveau te brengen
  • Organiseren van evenementen om leden te werven en te activeren. Een additionele dimensie is hierbij dat we in de aanloop naar GR2026 zitten en (nieuwe) leden mogelijk politiek actief willen worden. De strategie hieromtrent bepaal je in samenspraak met o.a. de vicevoorzitters Organisatie
  • Verzorgen van promotiemiddelen (online en offline), zoals flyers en content voor sociale media kanalen van D66 in Amsterdam

Organisatorisch

• Afstemming over jouw portefeuilles met andere geledingen, zowel landelijk, regio en stadsdelen, met fractie en fractiebureau en Jonge Democraten Amsterdam
  • Faciliteren van ad hoc ondersteuning van stadsdelen in ledenwerving en promotie

Kerncompetenties

• Je bent iemand die creatief is en net zo makkelijk goede innovatieve plannen maakt als ze tot uitvoering brengt. Je bent ‘hands-on’ en resultaatgericht
  • Je bent iemand die anderen makkelijk weet te enthousiasmeren en mobiliseren.
  • Je hebt een goede sociale en politieke antenne, je bent in staat de gevoeligheid van onderwerpen in te schatten en hier behendig mee om te springen.
  • Je bent flexibel en gedijt goed bij het werken met deadlines
  • Je bent een gezellige bestuurscollega en teamspeler

Persoonlijkheidsprofiel

• Teamplayer
  • ‘Hands-on’ en resultaatgericht
  • Flexibel
  • Stressbestendig
  • Betrokken bij Amsterdam

Gemiddeld 8 uur per week, met pieken in periode voorafgaand aan verkiezingen en in aanloop naar specifieke evenementen of deadlines kan dat oplopen naar 12-16 uur per week.

Stuur een motivatie en je cv per e-mail uiterlijk op 1 september naar Ylona Mak via [email protected]. Wil je liever eerst wat meer informatie? Neem dan contact op met onze afdelingsvoorzitter Attie Wang via [email protected].

Wanneer we je mail hebben ontvangen, word je uitgenodigd voor één of meerdere gesprekken. Eén met twee bestuursleden uit het centrale bestuur, aangevuld met of eventueel separaat met één of twee vertegenwoordigers vanuit andere stakeholders waar je mee samen zult werken, zoals een evenknie uit een deelafdeling. In die gesprekken bieden we je de ruimte om te verkennen of deze bestuursfunctie iets voor je is. Het bestuur maakt de namen van de kandidaten bekend in een ledenmail in de week van de Algemene Afdelingsvergadering op 21 september. Dat is uiterlijk op 20 september. Kandidaten houden op de vergadering een korte pitch en er is gelegenheid voor leden om vragen te stellen. Via
een stemming op papier kiezen leden hun favoriete kandidaat voor elke functie.  De algemene afdelingsvergadering op 21 september is vanaf 12:30 (meer informatie vind je hier).