Op 15 november gaf het college echter aan, als aanhangsel van de beantwoording op vragen van AA over hetzelfde onderwerp, dat de brug naar alle verwachting definitief van de baan is.
Op een bijeenkomst met de bewoners van de Uiterweg op 1 november bleek dat er een overweldigende voorkeur bestond om de werkzaamheden ‘s nachts te laten plaatsvinden.
Hierbij zal al het verkeer gedurende de nacht (22:00 – 6:00 uur) volledig gestremd zijn en er, uiteraard, forse overlast zijn voor de huizen die grenzen aan het deel dat op dat moment onder handen genomen zal worden.
Niettemin leek het voor de inwoners een beter oplossing die leidt tot een overzienbare overlast gedurende een ‘stil’ dagdeel, terwijl het verkeer overdag redelijk ongehinderd kan doorrijden. Aangezien het wegdek, volgens de planning, per deel zal worden aangepakt, betekent de overlast dus een stevige overlast gedurende een aantal nachten. Dit in plaats van een verkeersstremming gedurende enkele maanden.
Aangezien niet alleen het wegdek zal worden gerenoveerd en van een nieuw fundament wordt voorzien, maar ook het riool zal worden omgelegd, de schoeiing vervangen en een mantelbuis zal worden aangelegd, liggen tegenvallers op de loer. De geplande werkzaamheden van een paar maanden kunnen dus makkelijk uitlopen.
Een doorgaande verkeersverbinding is daarmee een betere oplossing dan die van een geforceerde omleiding die ook nog eens zou zorgen voor een verder uitstel van enkele jaren.