9 maart: Digitale avond over burgerparticipatie

Op 9 maart om 19.30 uur organiseren we een interactieve digitale avond over burgerparticipatie met als gast Tweede Kamerlid Wieke Paulusma. Te gast is ook David Vos, die onderzoek deed naar burgerparticipatie. Je bent van harte uitgenodigd.

Welke invloed heb je als inwoner?

14, 15 en 16 maart gaan de inwoners van Zeist weer naar de stembus en bepalen ze wie de komende vier jaar in de gemeenteraad komt. Maar daarmee stopt de invloed van de inwoner op gemeentebeleid natuurlijk niet. Juist met elkaar maken we ons dorp nog mooier. Interessante vraag is hoe we dat doen. Welke invloed heb je als burger op jouw eigen buurt en wijk? Kun je nog bijsturen als er al concrete plannen liggen in de raad? Welke spelregels spreek je af? Wat is de rol van onze buurt- en belangenverenigingen? En hoe bereiken we alle inwoners?
Gesprek onder leiding van Angèle Welting en Dick Van Ginkel.

D66-Tweede Kamerlid Wieke Paulusma. Wieke heeft in haar tijd als raadslid in Groningen als eerste in Nederland de coöperatieve wijkraad opgezet. Dit initiatief werd in 2019 beloond met de Innovation in Politics Award, een Europese prijs voor democratische vernieuwing.

• Aanmelden is niet nodig. Klik op onderstaande link om naar de Zoom meeting te gaan.
  • De avond is van 19.30 – 21.30 uur