Annemiek Verstappen

Beeld: Annemiek Verstappen

Annemiek Verstappen maakt sinds januari 2024 deel uit van het bestuur, met als aandachtsgebieden communicatie en de permanente campagne.

Annemiek is in 2022 lid geworden van D66, om meer aandacht en actie te krijgen voor mensen in Zeist die hulp nodig hebben om de gemeentelijke voorzieningen te bereiken.

Bestuurslid D66 Zeist
Communicatie en Permanente Campagne

• 59 jaar
  • Ittervoort
  • Zeist
  • Zij/haar

Het motto van D66;  ‘laat iedereen vrij maar niemand vallen’ vind ik ijzersterk en klopt helemaal met mijn overtuiging.  Als je zelf alles goed kan regelen in ons land, moet je dat vooral doen. Maar als je het een tijdje niet kan is er een vangnet, en word je geholpen.

Communicatie
Gedragsbeïnvloeding
Energietransitie en duurzaamheid

Wat betekent D66 voor jou?

D66 is vooral een partij die meebeweegt met de tijd. Niet star vasthoudend aan een bepaald wereldbeeld of geloof. Maar zich aanpassend aan wat de tijdsgeest meebrengt en mensen nodig hebben. Zoals nu de energietransitie. D66 snapt dat we echt aan de bak moeten en onze ‘footprint’ danig moeten verkleinen.

Wat is je favoriete boek
(en waarom?)

Alle boeken die gaan over gedrag en gedragsverandering. Op dit moment lees ik ‘the behavioral code: The Hidden Ways the Law Makes Us Better . or Worse’. Over gedrag en wetgeving. Ofwel wetgeving die niet gebaseerd is op menselijk gedrag en daarom niet werkt. Of juist andersom;  wetgeving die werkt omdat er rekening gehouden is met menselijk gedrag. Erg interessant.