D66 Woensdrecht pleit voor inclusieve speeltuinen

Speeltuintjes waar kinderen met en zonder beperking samen kunnen spelen. Dat is een wens van het Woensdrechtse D66-raadslid Valerie Verkuijl.

Verkuijl vertelde donderdagavond in de opinieraadsvergadering Samenleving dat ze contact heeft gehad met de Stichting Het Gehandicapte Kind. „Deze stichting heeft vanuit de overheid een budget ontvangen om in elke gemeente in Nederland speeltuinen te ontwikkelen waar kinderen met en zonder beperking met elkaar kunnen spelen.”

Ze vroeg zich af de gemeente Woensdrecht al een locatie op het oog heeft om een dergelijke inclusieve speeltuin te realiseren.
Wethouder Lars van der Beek staat positief tegenover het voorstel van Verkuijl. Hij gaat contact leggen met de stichting Het Gehandicapte kind. Een locatie heeft de gemeente nog niet op het oog. „Gelukkig hebben we in enkele speeltuintjes al wel toestellen staan die geschikt zijn voor kinderen met een beperking.”

Verkuijl hoopt dat de beoogde speeltuin of speeltuintjes er snel komen. „Want Woensdrecht heeft laten blijken dat men inclusie hoog in het vaandel heeft staan.”