D66 Veendam steunt de protestactie tegen Nedmag die zaterdag 13 juli in Veendam georganiseerd wordt en zal deelnemen aan de actie.

D66 vindt dat zowel Nedmag als de overheid steken laten vallen en de omwonenden in de steek laat. Zo is al lange tijd bekend dat Nedmag te veel lood uitstoot en gifstoffen in de Waddenzee dumpt.

Een door de provincie in november aangekondigd onderzoek naar de gevolgen voor de volksgezondheid is nog steeds niet gestart.

Veel omwonenden die schade lijden aan hun huizen voelen zich niet gehoord en dat is een slechte zaak. Men zou verwachten dat er meer lering getrokken is uit het gasschandaal.

D66 is niet principieel tegen zoutwinning, D66 is voorstander van een sterke én groene economie. Met de juiste methodes en waarborgen kan er zout gewonnen worden op een wijze die geen schade toebrengt aan de volksgezondheid en onze huizen én kan onze regio profiteren van economische welvaart en werkgelegenheid. D66 is altijd bereid daarover in gesprek te gaan.

D66 loopt mee met de protestactie omdat D66 vindt dat er onvoldoende aandacht is voor de gezondheid en schade van omwonenden.