Susanne Schilderman

Maak kennis met Susanne
in dit korte filmpje!

Susanne Schilderman - Beeld: D66 Utrecht

“Een groene stad die werkt voor iedereen komt er alleen als je richting geeft aan de groei van de stad”

• 29 jaar
  • Utrecht Zuidwest, Merwedekanaalzone
  • Zij/haar

Susanne Schilderman is 29 jaar, inwoner van de nieuwbouw aan het Merwedekanaal. Ze vindt een gezonde groene stad van belang voor alle Utrechters. Veel jonge mensen maken zich zorgen over dat ze geen betaalbare woningen kunnen vinden. Over dat er te weinig wordt gedaan om klimaatverandering tegen te gaan. De gemeente kan hier meer voor doen en daarom wil Susanne (opnieuw) de gemeenteraad in.

‘’Een groene stad die werkt voor iedereen komt er alleen als je richting geeft aan de groei van de stad. De afgelopen periode heb ik gewerkt aan meer en beter openbaar vervoer, ruimte om te leven met groen, toiletten en bankjes en een stad waar je vrij kan zijn. We hebben hier mooie stappen in gezet. Er is meer ruimte gekomen voor de fiets en er is eindelijk antwoord te vinden op hoe de stad kan groeien met kwaliteit. Maar om richting te geven aan de groei van de stad zodat we een groene, vrije toekomstbestendige stad realiseren is er vooruitstrevendheid, visie en standvastigheid nodig.’’

‘’Daarom stel ik me opnieuw kandidaat als gemeenteraadslid. Omdat er huizen moeten komen voor starters en jonge gezinnen. Omdat er keuzes gemaakt moeten worden over onze mobiliteit die niet alleen een oplossing moet zijn voor vandaag maar ook voor morgen. Kies daarom voor een groene toekomst met huizen voor de Utrechters van nu en van de toekomst.”

Voor wie maak jij je hard?

Iedere Utrechter verdient betere fietspaden, meer groen voor de deur en een betaalbaar huis.

Wat is je lievelingsplek in Utrecht?

Het liefst zit ik op de steiger op de Oosterkade. Daar zit je in de middag heerlijk in de zon aan het water

Bij welke verenigingen ben jij te vinden?

Ik ben lid van Unscared Crossfit