International School Utrecht krijgt nieuw gebouw.

De International School Utrecht (ISU) krijgt een nieuw schoolgebouw. Sinds de komst naar Utrecht 15 jaar geleden, is de school namelijk flink gegroeid. De bouw start dit najaar en, wanneer de bouw volgens plan verloopt, kunnen de leraren en leerlingen in 2027 naar de nieuwe locatie aan de Cambridgelaan verhuizen. D66 raadslid Venita Dada-Anthonij: “D66 is blij dat de bouw kan beginnen. Zo blijft er in Utrecht ook ruimte voor internationale kinderen om zich te ontwikkelen.”

Basis

Wethouder onderwijs Eelco Eerenberg (D66) maakte bekend dat het nieuwe schoolgebouw genoeg ruimte gaat bieden voor de 1200 leerlingen. Er komen ook sportfaciliteiten en ruimte voor ontmoeting. “De internationale en Nederlandse leerlingen van de ISU verdienen een fijne plek om samen te leren, zich te ontwikkelen, zich thuis te voelen en een basis te leggen voor hun verdere leven.”

Goed voor Utrecht

De aanwezigheid van ISU is versterkt ook de internationale en economische positie van Utrecht. Er zijn tekorten op de arbeidsmarkt en het ISU maakt het aantrekkelijk voor kennismigranten, internationale bedrijven en kenniscentra om zich in de regio . De locatie op Utrecht Science Park maakt dat veel internationale kinderen daar naar school kunnen. Daarnaast werkt ISU ook samen met Taalschool Utrecht aan een verbeterde instroom van anderstalige leerlingen op lokale basisscholen in de stad.

Beeld: Impressies: DMOO (ontwerp van SVP en Cross)