D66 Tilburg sluit samenwerking met FVD uit

De standpunten van FVD staan lijnrecht tegenover wat wij als partij willen uitstralen en wat wij Tilburg gunnen. Daarom zullen wij niet samen met deze partij in een coalitie stappen. Daarover hoeft geen twijfel te bestaan voor de verkiezingen, maar ook niet daarna

Landelijke oproep

Eerder deze week riep onze landelijke partijleider Sigrid Kaag op om niet samen met extremistische partijen te besturen: “Wij verzetten ons tegen ophitsers en extermisten die gevoelens van angst exploiteren voor politiek gewin.” Aan deze oproep geeft ook D66 Tilburg gehoor.

Beppie Smit in het Brabants Dagblad

Beppie Smit zegt dat de Tilburgse D66-afdeling zich achter de oproep van Kaag schaart. “De standpunten van FVD en PVV staan lijnrecht tegenover wat wij als partij willen uitstralen en wat wij Tilburg gunnen.” FVD doet dit jaar voor het eerst mee aan de gemeenteraadsverkiezingen in Tilburg.

Samenwerking met LST

Over een mogelijke samenwerking met Lijst Smolders Tilburg zegt Smit het volgende: “Wij zien LST als een lokale partij. We zien wel elementen terugkomen waar we ons zorgen over maken, maar het is de komende weken aan de LST om daar verdere uitleg over te geven. Ik ben nieuwsgierig naar de debatten en of de LST zich wil committeren aan de koers die het college de afgelopen jaren voor Tilburg heeft uitgezet. We schatten de kans op een samenwerking in een volgend college als heel klein.” Zo wijst LST het opvangen van migranten in Tilburg af. Ook wil de partij dat Tilburgers voorrang krijgen bij nieuwe woningen.